Često postavljana pitanja

1. Što je Western Union usluga prijenosa novca?

Western Union je vodeća svjetska tvrtka za organizaciju prijenosa gotovoga novca. Brza i pouzdana usluga prijenosa novca dostupna je u više od 200 država i teritorija te na više od 500 000 lokacija diljem svijeta

2. Tko koristi usluge Western Union-ovog prijenosa novca?

Prvenstveno osobe kojima je potrebno hitno poslati/primiti novac, za novčanu potporu obitelji, putnici, turisti, poslovni ljudi koji moraju hitno platiti račune, te osobe koje iskazuju znakove pažnje u obliku sezonskoga darivanja.

3. Je li potrebno imati otvoren račun u banci, kreditnu ili debitnu karticu kako bi se novac poslao ili primio?

Za slanje, odnosno primitak novca nije potrebno imati otvoren račun u banci.

4. Koliki je maksimalni iznos slanja i iznos primitka novca?

Maksimalan iznos slanja u EXC poslovnicama iznosi 30.000,00 kn po transakciji / po poslovnici / po danu. Iznos primitka nije ograničen, ovisan je o limitu slanja novca države iz koje je novac poslan.

5. Nakon koliko vremena je poslani novac spreman za isplatu u odredišnoj državi?

U svega par minuta nakon slanja, bez obzira na kojem kraju svijeta se nalazite. Vrijeme potrebno za isplatu može varirati ovisno o radnom vremenu isplatne lokacije te možebitne razlike u vremenskim zonama.

6. Plaća li se naknada prilikom preuzimanja novca?

Naknadu za prijenos novca plaća samo pošiljatelj.

7. U kojoj valuti se obavlja slanje i isplata transakcija u Hrvatskoj?

Isključivo u domicilnoj valuti, hrvatskim kunama - HRK.

8. Što je potrebno za slanje transakcije?

Potrebno je ispuniti kratki pomoćni obrazac za slanje novca te predočiti valjani identifikacijski dokument na mjestu slanja. Djelatnik će odmah provesti transakciju.

9. Što je potrebno znati prilikom preuzimanja novca, odnosno isplate transakcije?

Potrebno je predočiti valjani identifikacijski dokument, te znati:

- MTCN

- ime i prezime Pošiljatelja

- očekivani iznos  

- državu iz koje je novac poslan

10. Što je MTCN?

MTCN (Money Transfer Control Number) je deseteroznamenkasti kontrolni broj/kod koji Pošiljatelj dobije prilikom slanja, te ga je potrebno priopćiti Primatelju, na osnovu kojega će Primatelj moći preuzeti novčana sredstva.

11. Koliko iznosi naknada za slanje novca?

Naknada ovisi o iznosu slanja kao i državi u koju se novac šalje. Naknade za usluge slanja/primitka novca možete vidjeti: http://exc.hr/en/western-union

12. Da li se slanje/primitak može obaviti plaćanjem kreditnom karticom?

Slanje/primitak se obavlja isključivo u gotovini.

13. Gdje mogu pronaći najbližu EXC lokaciju za poslati/primiti novce i koja su radna vremena poslovnica?

Vama najbližu lokaciju možete pronaći na mapi kao i radna vremena za svaku lokaciju na kojoj je moguće izvršiti slanje/primitak novca putem Western Union usluge prijenosa novca: http://exc.hr/en/offices

14. Gdje mogu dobiti potrebne informacije vezano za Western Union uslugu i transakcije?

Svim našim klijentima dostupna je usluga našeg Korisničkog centra koji radi svakoga dana (od ponedjeljka do nedjelje) od 09:00 h – 21:00 h, gdje mogu dobiti sve potrebne informacije te realizirati sve potrebne zahtjeve vezane za transakcije.

15. Što je QuickPay (QP) usluga i je li dostupna?

Osim usluga slanja i primitka novca, EXC također nudi uslugu Quick Pay-a, slanja novčane pošiljke pravnoj osobi s kojom Western Union ima sklopljen odgovarajući ugovor.

16. Je li moguće promijeniti Primatelja?

Da, moguće je promijeniti podatke o Primatelju, sve dok transakcija nije isplaćena. Potrebno je kontaktirati Korisnički Centar te doći na lokaciju i ispuniti Zahtjev za promjenom podataka i priložiti valjani identifikacijski dokument, kako bi mogli provesti Vaš zahtjev.

17. Je li moguće promijeniti odredišnu zemlju?

Da, ukoliko su naknade za obje države jednake. Kontaktirajte naš Korisnički Centar za više informacija.

18. Je li moguće otkazati transakciju?

Da, poslanu transakciju moguće je otkazati, sve dok transakcija nije isplaćena Primatelju. Kontaktirajte naš Korisnički Centar za više informacija te pojašnjenje procedure otkazivanja transakcije.

19. Mogu li dobiti povrat transakcije?

Da, moguće je dobiti povrat sredstava (osnovnoga iznosa ili ukupnoga iznosa) ovisno od situacije, sve dok transakcija nije isplaćena Primatelju. Kontaktirajte naš Korisnički Centar za više informacija te pojašnjenje procedure povrata transakcija.

20. Što je uplata na račun ili Direct to Bank (skraćeno D2B)?

Usluga slanja gotovog novca fizičke osobe na račun fizičke osobe otvoren u banci u nekoj od zemalja koje podržavaju ovu uslugu. Popis država u koje se novac može poslati uplatom na račun mogu se pronaći na WEB stranici Western Uniona https://www.westernunion.com/content/wucom/base/us/en/direct-to-bank-details.html.

21. Što je potrebno znati prilikom slanja transakcije D2B?

- Ime i prezime primatelja,

- Naziv banke u kojoj je otvoren račun na koji se novac šalje,

- BIC => Bank Identifier Code ili SWIFT adresa je jedinstvena internacionalna oznaka/adresa banke,

- IBAN => međunarodni broj bankovnog računa (International Bank Account Number),

- Dodatni podatci ovisno o državi isplate.

22. Koliko iznosi i tko plaća naknadu za slanje D2B?

Naknadu za slanje D2B plaća pošiljatelj, a iznosi 50,00 HRK za sve naloge slanja novca bez obzira na iznos slanja.

23. Kada je transakcija D2B dostupna za isplatu?

Prosljeđivanje novca do većine zemalja obično traje jedan radni dan. Sredstva mogu stići sa zakašnjenjem ili usluga može biti nedostupna u ovisnosti o određenim uvjetima transakcije.